Pusat Pelanggan


Ensuring client satisfaction in our utmost priority.


If you require assistance from our Customer Service team, please feel free to reach out to us using one of the following methods:
Office Hour : Monday - Friday, 08.00 am - 05.00 pm WIB
Whats App : 0811-9004-788 Email : cs.provider@pacificcross.co.id
For less urgent, general requests, please call:
(6221) 2359 9355 or contact us.

Cara mengajukan klaim dengan sukses

PEMBERITAHUAN PENTING: Semua klaim harus diajukan dalam waktu 90 hari

As our computer system operates in English, we kindly request claim documentation to be submitted in English to facilitate and expedite the reimbursement process. If the claim documents are not sufficient for claim adjudication, Our Insurance Companies partner or Pacific Cross as its administrator reserves the rights to request for the original documents in case the scanned copies are received or further information or a "Notification of Inpatient/Outpatient Claim Form" from the claimant to facilitate the claim assessment process.

Prosedur Aplikasi

Untuk aplikasi baru silahkan kirimkan dokumen berikut:
  • Fotokopi KTP yang Valid (KTP/SIM/PASPORT/KITAS)
  • Akte Kelahiran (untuk Penanggung di bawah 17 tahun)
  • Aplikasi dan Pertanyaan Medis yang Terisi dan Ditandatangani Sepenuhnya
  • Penanya Medis untuk Penyakit Terkait (jika ada)


Mengajukan klaim
please download Pacific Cross Indonesia mobile apps.

Harap kirimkan semua tagihan asli bersama dengan tanda terima resmi atau salinan yang dipindai dan pastikan informasi/dokumen berikut disertakan:

Bantuan, Bantuan, Jaringan

Proses Tanpa Uang Tunai
Proses BPJS COB & Proses HCP
Hotline darurat
Dalam kasus situasi di mana klinik atau rumah sakit merasa evakuasi darurat mungkin diperlukan, adalah persyaratan untuk melibatkan perusahaan bantuan darurat kami dengan menggunakan nomor telepon di bagian belakang kartu pertanggungan Asuransi.
Hotline untuk evakuasi darurat:
(6221) 5088 6409